2D artisti: Posao imaju, a zvanično zanimanje – ne postoji

Sa razvitkom tehnologije došla su i nova zanimanja, a u Srbiji poneka još uvek nemaju svoju šifru u Nacionalnoj službi za zapošljavanje, te kao takva formalno ne postoje. Početkom 2019. godine slavili smo kako je zanimanje „omladinski radnik/ca“ postalo zvanično. Poneka zanimanja, međutim, nisu uspela da se „uguraju“ u novi šifrarnik koji obuhvata  3.641 zanimanje. Jedno od takvih zanimanja je i 2D artist.

U bukvalnom prevodu 2D artist znači 2D umetnik, što je zapravo zanimanje za koje je potrebno poznavanje grafičkog dizajna, jer ovi umetnici ili „game artisti“ kreiraju scene, ali i druge vizualne dodatke. Osobe u ovoj struci mahom su zaposlene u kompanijama koje se bave gejmingom, odnosno kreiraju video igre.

3D poznajemo, a šta je sa 2D?                            

Tanita Hodak radi u jednoj gejming kompaniji kao 2D artistkinja i kaže kako često prvo mora da objasni značenje pojma „2D“.

„Ljudi, koji nisu upućeni toliko u novonastala zanimanja, često ne znaju šta znači pojam 2D artist i šta ta osoba zapravo radi. Kao 2D artist sam zadužena za crtanje, bile to ilustracije, koncepti ili foto kolažiranje. Pored 2D artista, imam i kolege koje se bave 3D modeliranjem, a taj pojam je, pretpostavljam, ljudima bliži“, dodaje Hodak i objašnjava kako je koncept jedne video igre od samog početka do igre na ekranima konzumenata dugačak i rizičan posao.

Prikaz završene scene u kompjuterskoj igri

„Kreiranje igre je složeno i tu ima mnogo delova i faza kroz koje mora da se prođe: od ideje do krajnje igre koja može da se pokrene i igra. Ima puno ljudi koji učestvuju u vizuelnom rezultatu. Koncept artisti vizuelno prikazuju ideju na konceptima koji mogu biti u boji ili ne, sa više ili manje detalja, posle toga sledi izrada 3D prikaza, a mi smo zaduženi za finaliziranje grafike. U vizuelnom smislu, 2D artisti su možda krajnja karika u lancu crtanja igre. Potom ide asembling, level design i animacija, kao i programiranje kako bi se sve sklopilo u jednu celinu.

Kreativnost, kaže Tanita Hodak, je veoma važna u ovom poslu, pogotovo zbog rešavanja problema u kreiranju igre.

„Iako na trenutnom projektu ne crtam od samog početka, već preko 3D prikaza, mislim da je kreativnost ključna. Znači, osoba ovakve stvari može i da nauči, ali mislim da neko ko to nauči napamet nikada neće imati taj osećaj da se snađe. Stoga mislim da je potrebno imati „to nešto“, što me je u suštini i navelo da se prihvatim tog posla.“ Tanita dodaje da, čim je ušla u kompaniju, osetila je da su ljudi drugačiji – kreativni i svojstveni, što joj se i dopalo.

Neizvesnost i promene – neizostavni deo posla

Svaki posao je drugačiji i donosi svoje izazove. Tanita Hodak objašnjava kako se gejming artisti, ali i generalno profesije u gejming sferi susreću sa neizvesnošču te stalnim promenama koje unose u igre koje kreiraju.

„Uvek može nešto da se desi. Uvek ima promena. U ovom poslu ne postoji šablon po kome ćeš ići i koji će biti uspešan. Možda igra koju pravimo neće naići na dobar odziv kod igrača. To je ta neka neizvesnost, rizik, koji nosi svaka osoba koja radi na razvijanju igre, te mora da je prihvati na samom početku, pre nego što se u ceo taj proces i upusti. Ipak, lepota ovog posla jeste u tome što trud uložen u svaku igru, bez obzira na uspeh, nije uzaludan jer sve sve znanje primenjuje na nove projekte na kojima radimo.“

Tanita Hodak: “Kreativnost je ključna u ovom poslu, iako često čujem komentare “A, vi se samo igrate”.“ / Foto: Eipix Entertainment)

Neko se to tamo samo igra: 2D artisti

Iako su zanimanja vezana za tehnologije i rad na komjuteru već veliko ušla u naše svakodnevice, za razliku od IT stučnjaka, čije zanimanje je trenutno jedno od najpoželjnijih zbog svih benefita koje donosi, Tanita Hodak ističe kako ljudi, ponekad, nisu jako oduševljeni.

A, vi se samo igrate na kompjuteru – ne razmišljaju koliko je to možda težak posao, koliko je to komplikovano i koliko energije treba uložiti. Dobila sam čak i komentar Hajde pronađi već neki ozbiljan posao, ne samo ovaj na kompjuteru. Ako praviš igrice, to zvuči neozbiljno. Da, mi ponekad imamo „domaći zadatak“ da odigramo igricu na telefonu ili kompjuteru, ali ne zbog razonode, već kako bismo nešto naučili iz te igre, te potom to primenili u svom radu“, zaključuje Tanita Hodak, 2D artistkinja u Srbiji.

Ona je napomenula i kako ljudi često ne shvataju da je rad na kompjuteru – ne samo sadašnjost već i budućnost.  U budućnosti će samo to biti moguće.

Iako generalna svest građana u Srbji još uvek možda nije upoznata sa svim aspektima koje nam tehnologije donose, svest o važnosti istih treba da bude razvijena jer ukoliko ne budemo išli u korak sa svetom – svet će nas pregaziti.

Podeli
  •  
  •  
  •  
  •  
  •