002 Razgovor sa Daškom Milinović

Bio je žrtva onlajn nasilja ali i osoba koja je zbog optužbi za širenje govora mržnje privođena. Radio voditelj Daško Milinović nema nameru da odustane od društvenih mreža kojima kako kaže treba dati šansu. “Postoji nekoliko važnih pravila ukoliko želite da se bavite društvenim aktivizmom. Prvo, ako nemaš volje, živaca i hrabrosti nemoj se time baviti i drugo, nauči pravila i zakonitosti interneta” kaže Daško Milinović za Multiradio.

Ono što su nam kao deci govorili, da su voda, vatra i struja „dobre sluge, a zli gospodari“, takođe važi i za internet. Zato i mislim da ne treba lako odustati od njih.

“Video sam baš pre neki mim sa Majkom Tajsonom, ne znam da li je u pitanju pravi citat, koji je rekao da su društvene mreže napravile to da su ljudi previše opušteni sa time da pričaju šta hoće, a da ne dobiju „po labrnji“. Tako da bi to mogao biti jedan od razloga. Ta sloboda koju društvene mreže donose ide uz odgovornost, a ljudi to zaborave. I onda u toj svojoj slobodi počnu da se, narodski rečeno – bahate. A i cela ta scena društvenih mreža je napravljena tako da pogoduje najnižim ljudskim emocijama. Tome doprinosi veo anonimnosti koji ljudi imaju, plus neograničena tehnička mogućnost da izraze baš svaku svoju misao. Između glave i prstiju nema nikakvog filtera” kaže Milinović.

Read more

001 Razgovor sa Marinikom Tepić

Bivša narodna poslanica Marinika Tepić je idealna meta svih internet hejtera. Ona je žena – koja govori o tzv. muškim političkim temama poput trgovine oružjem; ona je opozicionarka koja žestoko kritikuje Vučićev režim i pripadnica je manjinske nacionalne zajednice koja kritikuje srpski nacionalizam.

“Zaključak nije baš obećavajući, ja mislim da će se nasilje preko društvenih mreža naročito prema nama ženama političarkama, samo usložnjavati i bivati sve agresivnije jer taj alat se režimskim partijama pokazao kao vrlo atraktivan. Naravno da i se i opozicija koristi različite onlajn alate i platforme ali mislim da postoji jedna važna razlika u podlosti i zloupotrebi društvenih mreža, da bi se politički protivnik ocrnio, eliminisao ili degradirao”, kaže za Multiradio Marinika Tepić.

Read more

001 Koliko nam znači lajk?

Lajk je uveden 2009. na društvenu mrežu fb, pre toga je dve godine bio na čekanju, jer se osnivačima nije baš svidelo sve ono što može da donese sa sobom. Ali jednom kada je upotrebljen pokazalo se da ima odličan uticaj na građenje socijalnih mreža i interakciju između korisnika, zatim promociju i vidljivost, bolje praćenje preferencija od velikog značaja za marketing, koji je opet presudan za fb.

Read more