Povratak Šiške – prva ekranizacija podkasta i karantin
Šiška se vratila i to sa osvetom! Sada možete da vidite kako izgledaju vaši cenjeni voditelji. Iako se nije mnogo toga dešavalo uspeli smo da popričamo o mnogim stvarima s obzirom da nas dugo nije bilo. Karantin je za mnoge bio odlična prilika da stanje svoju watch-listu i odlgedaju filmove koje su dugo vremena odlagali.
Kako je karantin uticao na filmsku industriju

Izvor: Glispa
Nažalost, u poslednjih nekoliko meseci od naše poslednje epizode nije bilo mnogo velikih vesti osim brojnih saopštenja da se premijere odlažu, a festivali otkazuju. Zato je i naša glavna tema kako je karantin uticao na industriju u celosti i ko je zapravo u prednosti zahvaljujući njemu, a to su striming servisi koji usled ove situacije preuzimaju glavnu reč. Međutim, svi smo svesni da industrija, barem u Holivudu, neće propasti jer je reč o ogromnim kompanijama koje imaju i druge načine zarade. Trenutno jesu uskraćeni prikazivanja filmova i mnogi projekti su zaustavili produkciju, ali će se oni svakako kad-tad pojaviti na srebrnom platnu za sve ljubitelje bioskopa. Ono što jeste problem je što su otkazani mnogi festivali što je veliki hendikep za kulturu i umetnički film što znači da ćemo verovatno propustiti mnoge interesantne niskobudžetne filmove sa kojima bismo se upoznali samo na takvim događajima. Apostol i dalje tuguje što novi Džejms Bond (No Time to Die, 2020) i dalje ne izlazi, ali je svestan da će uskoro moći da uživa u njemu.
Postoji mogućnost da će radi zaštite filmskih ekipa početi intenzivnije da se primenjuje način snimanja filmova sa virtuelnom pozadinom što ima i svoje prednosti i mane i biće zanimljivo ispratiti kako će se takve produkcije odvijati.
Knjiga „Na ručku sa Orsonom“

Izvor: NPR
S obzirom da nismo imali mnogo ideja o čemu da razgovaramo, a nismo hteli da se čitava epizoda odvija isključivo o koronavirusu osvrnuli smo se na knjigu koju je Apostol nedavno pročitao komentarišući usput život i delo legendarnog Orsona Velsa kojeg obojica obožavamo. Govorimo o njegovoj džangrizavosti koja je detaljno prikazana u knjizi „Na ručku sa Orsonom“ (My Lunch with Orson, 2015) u kojoj su transkribovani snimci razgovora gorepomenutog i režisera Henrija Džeglama u poslednjim godinama filmskog i pozorišnog diva. Nismo zadovoljni sa činjenicom da pljuje po našim uzorima koji su bili aktivni u isto vreme kada je i on stvarao svoja dela, ali zaključujemo da je sa nekim stvarima pogodio pravo u centar (privlače ga Mađari). Ono u čemu se slažemo jeste da, šta god govorio o drugim ljudima, ne može mu se toliko uzimati na zlo s obzirom da je kroz čitavu karijeru imao problema sa producentima i industrijom što mu je uveliko otežalo da stvori sva dela koja je želeo, dok su mu mnoga završena dela upropašćena u postprodukciji.
Oproštaj od Enija Morikonea

Izvor: JamBase
Tokom naše pauze nas je napustio možda najveći kompozitor u istoriji filma Enio Morikone. Najviše je poznat po stvaralaštvu u spageti vesternima, ali i mnogim drugim žanrovima i svojom muzikom je obeležio skoro šest decenija kinematografije. Njegova kolaboracija sa Serđom Leoneom po mnogima predstavlja najveće muzičko-rediteljsko partnerstvo ikad, dok je njegov način kompozicije i eksperimentisanje različitim instrumentima stvaralo savršene ambijente u stotinama odličnih filmova koje vredi pogledati. Za mlađu publiku je posebno značajno što je sarađivao sa Kventinom Tarantinom pogotovo u njegovom filmu “Omraženih osam” (The Hateful Eight, 2015) za koji je konačno dobio svoj zasluženi Oskar. Osim u tom filmu, Tarantino je koristio delove njegovih kompozicija i za svoja ranija dela (Django Unchained, Inglorious Basterds, Kill Bill).
Produkcijske kuće ponovo mogu da drže bioskope u vlasništvu
Jedna veoma bitna novost u Holivudu jeste ukidanje zabrane studijima da u svom vlasništvu drže bioskope. Ova odluka najavljuje veliku promeu u načinu distribucije filmova u SAD jer označava novu mogućnost moćnim kompanijama da prošire svoje monopole. Pošto za sad možemo da predviđamo šta će dalje biti, razgovaramo o mogućoj budućnosti holivudskih i nezavisnih bioskopa.
Karantin i domaća kinematografija

Vaši cenjeni voditelji ne mogu da izdrže jednu epizodu bez da nešto ne kritikuju, te je ovaj put na meti bila domaća kinematografija, a pogotovo scenaristi koji se već godinama apsolutno ne trude da stvore nešto autentično i nešto što bi prirodno zvučalo govornicima srpskog jezika. Osvrćemo se na komercijalno najuspešnije delo u poslednjih nekoliko godina, a to je „Južni vetar“ čija je popularnost dovela do toga da ruski i britanski producenti kupe prava i prave rimejk na osnovu ove priče. Smeta nam što Miloš Biković iskače iz frižidera svakom ko prati našu scenu, kao i to da je većina serija nastala proteklih godina očajno odrađena.
Ipak, govorimo i o prošlosti i kvalitetu jugoslovenskog filma, kao i o tome šta nas od novijih projekata zanima (iako u njima glumi Sergej Trifunović).
Pridružite nam se u prvom, eksperimentalnom video-podkastu na MultiRadiju i recite nam kako vam se dopalo.
Kliknite ovde kako biste slušali ostale epizode: PODKAST LINČOVA ŠIŠKA
Epizodu možete pogledati ovde:
Linčovu šišku možete slušati i na MixCloudu: